A vegetáriánusok példáját követve egészségesek maradhatunk

Napjainkban már a csapból is az folyik, hogy mennyire lényeges a napi gyümölcs-, illetve zöldségbevitel. Nos, nem hiába hangoztatják e tényt, hiszen teljesen igaz.

A zöldségek összetevőiről vegetáriánusoknak nem szükséges beszámolni, hiszen ők tudják a legjobban, hogy milyen remek hozzávalókkal táplálják szervezetüket. Ezért is érdemes követni életfilozófiájukat, azonban ez nem zárja ki azt, hogy a húst kiiktassa valaki az étrendjéből, hiszen az állati származékok biztosítják a fehérjeellátást. Minden zöldségféle más és más szerves anyagot tartalmaz, ezért is fontos, hogy minél változatosabb legyen a diéta, és hogy felváltva fogyassza őket az ember.

Ami a brokkolit illeti, e növény főleg béta-karotint, vasat, kalciumot, illetve számtalan vitamint tartalmaz. Ennek az egyik rokona a karalábé, amely főleg B- és C-vitaminnal büszkélkedhet, de megtalálható benne még a kalcium, a vas, a magnézium is. Szintén a káposztafélék osztályába sorolható a karfiol, amely a C-vitaminon kívül jótékony ásványi sókat is rejt magában.

Print Friendly, PDF & Email