Garancia után hivatalos iPhone szerviz vagy Mobee?

iPhone szerviz

Az Apple hivatalos szervizek vitathatatlanul rendkívül megbízhatóak iPhone készülékek javítása terén, de megnéztük, van-e más lehetőségünk a telefonok garanciáján túli javítására. Ahogyan Apple szerviz Budapest és minden nagyobb város plázáiban elérhető, úgy vannak megfelelő tapasztalattal bíró márkafüggetlen szolgáltatók is.

Az összehasonlítás alapjául a budapesti Corvin köz évtizedes múlttal rendelkező mobilosát, a Mobee mobiltelefon szervizt vettük alapul. A hivatalos iPhone szerviz melletti érvek nagyjából ismertek. Kiszámítható, számonkérhető és a munkáért gyári garanciát vállal. Az kevésbé ismert tény, hogy ugyanezek alapvetően egy márkafüggetlen szolgáltató esetében is igazak. Működésük ugyanúgy számítható és számonkérhető, a szerelésre és a beépített alkatrészekre pedig ugyanúgy vonatkozik jótállás, mint a ha hivatalos iPhone szerviz végezte volna a javítást. Egy akkumulátor csere pontosan ugyanúgy zajlik és az akkumulátorra ugyanolyan garancia vonatkozik mindkét helyen.

A hivatalos szerviz elvitathatatlan előnye addig áll fent, amíg a garancia. A garancia ideje alatt csak a forgalmazó által meghatározott helyen történhet javítás, ellenkező esetben nem tud felelősséget vállalni terméke épségéért a gyártó. Ez így rendben is van.

Milyen előnyökkel járhat ugyanakkor a márkafüggetlen szerviz választása a garancia lejárat után?

Kedvezőbb árak. A márkafüggetlen szervizek általában alacsonyabb árakat kínálnak, de ugyanolyan minőségi alkatrészeket használnak. Beszerzési útvonalaik nem kötöttek úgy, mint a gyártó esetében. Lehetőség van olcsóbb, utángyártott alkatrészek beépítésére is. A multis ügymenet extra költségeit nem kell a fogyasztónak megfizetnie.

Rugalmasabb szolgáltatások. A hivatalos szerviz minden esetben betartja a javítási protokollokat és belső utasításokat is. Ezek maximálisan biztosítják a szervizt, alapvetően nem a fogyasztó védelmében, hanem saját felelősségi körük aprólékos lehatárolásáért születnek. Biztosan nem vállalnak olyan feladatot, aminek sikere nem garantálható 100%-ban. Egy márkafüggetlen szerviz az adatvesztés lehetőségére való figyelmeztetés mellett meg fog próbálkozni az adatmentéssel és visszaállítással, ezt egy hivatalos szerviz biztosan nem tenné meg.

Gyorsabb ügyintézés. A rugalmasság, nem extrém módon kötött vállalati szabályok miatt könnyebb mérlegelés és döntés a szerelési prioritásokat illetően. Ha valamit 10 perc kicserélni, annak gyorsan neki lehet állni. A hivatalos szervizben minden kivárja mindig a sorát. A hivatalos szervizben minden több napig tart, a márkafüggetlen műhelyben a legtöbb javítás néhány óráig.

Életszerű az is, hogy egy családban vagy vállalkozásnál nem csak egy fajta telefon van. Nem árt az, hogy ha készülékeink karbantartása és szerelése ugyanott, ugyanannál a megbízható szervizben történik, függetlenül az eredeti gyártótól.

A márkafüggetlen szervizek technikusai jóval nagyobb szerelési tapasztalattal bírnak, mint az egy-egy készülékre specializálódott munkatársaik. Ez különösen apró, de bosszantó hibák, szoftveres beállítások vagy frissítések esetén jöhet jól. Profi szerelők mindenhol dolgoznak, messze nem csak a gyártók központjaiban.

Nincsenek marketing kötelességek. Egy hivatalos iPhone szerviz sosem fogja valamire azt állítani, hogy az rendszeres típushiba vagy azt, hogy ó hát ez gyakran előfordul. Minden esetben az előre meghatározott panelt kapjuk válasznak és ha tudnak is a technikusok jobb megoldást valamire, csak a protokollban előírt módon dolgozhatnak. A márka hírnevének védelme és az őszinteség nem mindig fér össze.

Verseny. A garanciális javítások kapcsán – érthető okokból – monopólium van, a verseny kizárva. A hivatalos szervizek erre rendezkednek be, számukra az új készülékek értékesítése a prioritás és a kötelező javítások elvégzése, ha valami baj történne. Nem a minél magasabb minőségű szerviz szolgáltatások nyújtására törekednek, ha senki nem megy hozzájuk a garancia lejárta után, köszönik ők akkor is jól megvannak. Ahol nincs verseny, ott óhatatlanul magasabb árak, lassabb kiszolgálás és kevésbé ügyfél-központú gondolkodás alakul ki. Ez egy folyamatos versenyhelyzetben lévő márkafüggetlen szolgáltató esetében elképzelhetetlen.

 

Tartalomjegyzék